Tieslietu padome
Tieslietu padome ir koleģiāla institūcija.
Tā izveidota 2010. gada 1. augustā ar mērķi stiprināt tiesu varas neatkarību.
Tieslietu padomes kompetencē esošie jautājumi:
- tiesu sistēmas darbība un tālākā attīstība;
- tiesnešu karjera;
- tiesu varas sadarbība ar citiem valsts varas atzariem.
Tieslietu padomes pilnvaras un funkcijas ir noteiktas likumā „Par tiesu varu”.
Tieslietu padomes darbību nosaka Tieslietu padomes reglaments.
Tieslietu padomes sastāvs
Tieslietu padomes sastāvā ir 15 locekļi:
- 7 vēlēti tiesneši;
- Augstākās tiesas priekšsēdētājs;
- Satversmes tiesas priekšsēdētājs;
- tieslietu ministrs;
- Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētājs;
- Ģenerālprokurors;
- Zvērinātu advokātu padomes priekšsēdētājs;
- Zvērinātu notāru padomes priekšsēdētājs;
- Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes priekšsēdētājs.
Augstākās tiesas priekšsēdētājs Aigars Strupišs uz likuma pamata ir arī Tieslietu padomes priekšsēdētājs.
Tieslietu padomes priekšsēdētājs:
- vada Tieslietu padomes darbu;
- sasauc Tieslietu padomes sēdes un nosaka to darba kārtību;
- pārstāv Tieslietu padomi;
- paraksta Tieslietu padomes lēmumus un citus dokumentus.
Tieslietu padomes darbs
Tieslietu padomes darbība ir vērsta uz Tieslietu padomes darbības stratēģijā 2021.-2025. gadam noteikto mērķu īstenošanu.
Tieslietu padomes stratēģiskie darbības mērķi:
- tiesu varas neatkarības stiprināšana;
- efektīva un kvalitatīva tiesu vara;
- sabiedrības uzticēšanās veicināšana tiesu varai.
Tieslietu padomes darbs norit sēdēs, darba grupās un komisijās.
Tieslietu padomes darbu nodrošina Tieslietu padomes sekretariāts.
Tieslietu padomes kontaktinformācija
Tālruņa numurs: +371 67020343
Elektroniskā pasta adrese: t.padome@at.gov.lv